Przyczajony placement, ukryty Microsoft

Obecnie rozmowy telefoniczne są na tyle tanie, że czasem szybciej zadzwonić niż napisać SMS-a. Ale kiedyś tak nie było. Jeszcze ciągle SMSy są przydatne i niezwykle popularne. Są tak oczywistym wynalazkiem, że mało kto zdaje sobie sprawę kto i jak spopularyzował ten sposób komunikacji. A było to tak, że firma AT&T wchodziła wtedy na rynek wiadomości tekstowych i była pierwsza, która chciała zrobić to globalnie. Zaczęło się od nieudolnej kampanii na 100 milionów dolarów. Kampania ta miała spowodować powstanie mody na SMSy, które do tej pory nie były znane powszechnie. W taki plan pewnie żaden inwestor by nie zainwestował: rynek bez konkurencji i zbytu :).

Po nieudanej kampanii AT&T nawiązała współpracę z twórcami programu American Idol. Zresztą w każdym następnym sezonie AI liczba product placement rosła, tak samo jak reklamowanych produktów w inny sposób. W rezultacie pisanie SMSów stało się cool i tak właśnie AT&T stworzyła sobie rynek dla swojego nowego pomysłu czyli SMSów. Odwrotność? A może jednak reguła w świecie IT?

A dlaczego o tym piszę? Całkiem niedawno Microsoft ogłosił powstanie Surface. Jest to sposób manipulacji obrazem dotykowym. Można nacisnąć w dwóch rogach zdjęcia palcami wskazującymi i rozciągnąć je na ekranie. Ten gest jest na tyle charakterystyczny, iż Microsoftu prawdopodobnie pokusił się o zrobienie skrytego product placement. Chodzi tutaj o teledyski, w których to taki gest występuje coraz częściej. Przeważnie wygląda to według identycznego schematu: przezroczysty ekran, na nim zdjęcia albo filmy, ktoś łapie jeden, powiększa, obraca i przesuwa. Niby nic szczególnego, przecież reżyserzy mogli sami na to wpaść.

Ale! Ile teledysków i ilu reżyserów by to wykorzystało zanim by się znudziło? Przecież głównym czynnikiem popularności teledysku jest jego oryginalność. Każdy chce oglądać nowe, świeże teledyski. Dlatego z czasem liczba tego swoistego gestu w klipach robi się podejrzana. No i tutaj według mnie podejrzenia mogą paść na przyczajony product placement. Microsoft mając wspaniały pomysł na ekran dotykowy, nie ma jeszcze rynku zbytu na niego. A sam ten rynek zbytu nie powstanie, jeżeli weźmiemy pod uwagę historię z AT&T i American Idolem. W tym wszystkim zastanawia czy strategia Microsoftu jest słuszna i czy takie wstawki do teledysków wytworzą Modę na Surface na tyle mocną, aby opanowała nie tylko USA ale też cały świat. A jeżeli nie, to w jakie następne przedsięwzięcie medialne zainwestuje gigant aby osiągnąć swój cel. Nawet czasem warto pooglądać telewizję, bo możliwe że właśnie w tym środku przekazu niedługo powstanie w powszechnej świadomości nowy środek wyrazu jakim jest niewątpliwie Surface.

Czytaj podobne  15 x zdjęcie w tle na #Facebook a

Źródło 1

Źródło 2

Przeczytaj też

15 x zdjęcie w tle na #Facebook a 15 najlepszych zdjęć, które musisz umieścić na swoim profilu na Facebooku. Niedawno opublikowaliśmy 13 zdjęć w tle na Facebooka. Dzisiaj ko...
Translator polsko angielski x 6: free, online albo... Dowiedz się gdzie znaleźć najlepsze translatory polsko angielskie. Na początek kilka translatorów polsko angielskich, które są online i free: 1. G...
13 zdjęć w tle (okładek, cover photo) do Twojego p... Od kiedy Facebook wprowadził timeline'a można ustawić sobie u góry okładkę profilu czyli tzn. cover. Poniżej prezentuję 13 wybranych, najciekawszych o...
Oglądaj mecze, seriale, telewizję przez internet z... Jak oglądać telewizję przez internet za darmo? Da się, za pomocą programu SopCast. Dzisiaj w dziale Download polecam program SopCast do oglądan...
Porażka polskich mediów IT: IQ zależy od używanej ... Media IT w Polsce bez słowa krytyki przyjęły badania, które mówiły, że użytkownicy Internet Explorera są najgłupsi. Nikt nie zadał sobie trudu aby oce...
Download – 6 bezpiecznych źródeł programów... Przygotowałem listę paru bezpiecznych źródeł programów do ściągnięcia. Różnie to dzisiaj bywa, niektóre strony oferują ściąganie za pieniądze i stosuj...
Napisano w Oprogramowanie Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
One comment on “Przyczajony placement, ukryty Microsoft
  1. soltys pisze:

    Węszenie spisku?

    dobry product placement Microsoft ma w CSI: New York. Najlepsze było wykorzystanie Photosynth aby namierzyć mordercę.