Przyczajony placement, ukryty Microsoft

Obecnie rozmowy telefoniczne są na tyle tanie, że czasem szybciej zadzwonić niż napisać SMS-a. Ale kiedyś tak nie było. Jeszcze ciągle SMSy są przydatne i niezwykle popularne. Są tak oczywistym wynalazkiem, że mało kto zdaje sobie sprawę kto i jak spopularyzował ten sposób komunikacji. A było to tak, że firma AT&T wchodziła wtedy na rynek wiadomości tekstowych i była pierwsza, która chciała zrobić to globalnie. Zaczęło się od nieudolnej kampanii na 100 milionów dolarów. Kampania ta miała spowodować powstanie mody na SMSy, które do tej pory nie były znane powszechnie. W taki plan pewnie żaden inwestor by nie zainwestował: rynek bez konkurencji i zbytu :).

Po nieudanej kampanii AT&T nawiązała współpracę z twórcami programu American Idol. Zresztą w każdym następnym sezonie AI liczba product placement rosła, tak samo jak reklamowanych produktów w inny sposób. W rezultacie pisanie SMSów stało się cool i tak właśnie AT&T stworzyła sobie rynek dla swojego nowego pomysłu czyli SMSów. Odwrotność? A może jednak reguła w świecie IT?

A dlaczego o tym piszę? Całkiem niedawno Microsoft ogłosił powstanie Surface. Jest to sposób manipulacji obrazem dotykowym. Można nacisnąć w dwóch rogach zdjęcia palcami wskazującymi i rozciągnąć je na ekranie. Ten gest jest na tyle charakterystyczny, iż Microsoftu prawdopodobnie pokusił się o zrobienie skrytego product placement. Chodzi tutaj o teledyski, w których to taki gest występuje coraz częściej. Przeważnie wygląda to według identycznego schematu: przezroczysty ekran, na nim zdjęcia albo filmy, ktoś łapie jeden, powiększa, obraca i przesuwa. Niby nic szczególnego, przecież reżyserzy mogli sami na to wpaść.

Ale! Ile teledysków i ilu reżyserów by to wykorzystało zanim by się znudziło? Przecież głównym czynnikiem popularności teledysku jest jego oryginalność. Każdy chce oglądać nowe, świeże teledyski. Dlatego z czasem liczba tego swoistego gestu w klipach robi się podejrzana. No i tutaj według mnie podejrzenia mogą paść na przyczajony product placement. Microsoft mając wspaniały pomysł na ekran dotykowy, nie ma jeszcze rynku zbytu na niego. A sam ten rynek zbytu nie powstanie, jeżeli weźmiemy pod uwagę historię z AT&T i American Idolem. W tym wszystkim zastanawia czy strategia Microsoftu jest słuszna i czy takie wstawki do teledysków wytworzą Modę na Surface na tyle mocną, aby opanowała nie tylko USA ale też cały świat. A jeżeli nie, to w jakie następne przedsięwzięcie medialne zainwestuje gigant aby osiągnąć swój cel. Nawet czasem warto pooglądać telewizję, bo możliwe że właśnie w tym środku przekazu niedługo powstanie w powszechnej świadomości nowy środek wyrazu jakim jest niewątpliwie Surface.

Czytaj podobne  Jak zmienić ikonę zakładki na Facebooku i inne

Źródło 1

Źródło 2

Przeczytaj też

Instagram help hackers maintain access to hacked a... My account was hacked. For a year there is no way to get back access. Hacker controls the account, and Instagram helps him do it. Personally i ...
Jak założyć firmę? Jak założyć firmę? Dowiedz się z tego wpisu! Założenie firmy jest naprawdę proste. Any to zrobić trzeba załatwić kilka prostych formalności i j...
10 najlepszych zabawek dla niemowląt na Aliexpres Wkrótce święta Bożego Narodzenia, a wraz z nim czas kupowania prezentów. Najbardziej z nich cieszą się najmłodsi. W tej grupie szczególnie ważne są pr...
Teraz kazdy moze stworzyc ransomware Wygląda na to, że WannaCry jest dopiero początkiem globalnego rozwoju trojanów żądających okupu za odszyfrowanie danych. Jak donosi Forbes na c...
Jak położyć panele podłogowe? Jak położyć panele podłogowe?  Po pierwsze kup panele, podkłady pod panele i plastikowe elementy do uzyskania równego odstępu od ściany. Do pra...
Napisano w Varia Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
One comment on “Przyczajony placement, ukryty Microsoft
  1. soltys pisze:

    Węszenie spisku?

    dobry product placement Microsoft ma w CSI: New York. Najlepsze było wykorzystanie Photosynth aby namierzyć mordercę.

Menu