Śledzikowy (fal) start !?

Zdjęcie nieśledzikaTwórcy Śledzika mieli dosyć ciężkie zadanie do zrealizowania – wprowadzenie do Naszej Klasy nowej funkcji nie jest wbrew pozoru zadaniem tak trywialnym jakby mogło się wydawać.

Nie piszę o stronie technicznej, obciążeniu serwerów itp. bo to mają pewnie świetnie opanowane. Ale chodzi mi o kwestię społecznościową. Wprowadzenie każdej nowości powoduje zawsze na początku dyskomfort. Jest to standardowy pierwszy etap poznania – złość, strach, niepewność, obrona. Jak widać w przypadku Śledzika ten etap ujawnił swoje wszystkie oblicza. Członkowie społeczności obawiali się, że ich prywatność zostanie naruszona, że śledzik zmieni NK w bliżej nie sprecyzowane coś (zabarwienie emocjonalne podobne do filmu The Thing, zresztą polecam), że NK cenzuruje próby usunięcia Śledzika.

Skoro ktoś nie będzie nic pisał na Śledziku to nikt się o tym nie dowie. Poza tym nie można śledzić kogoś kto nie jest Twoim znajomym. Nasza Klasa na pewno będzie się zmieniać, a linki do artykułu jak usuwać Śledzika pewnie były usuwane przez automat – skoro ktoś spamował wpisując wielokrotnie takie adresy to został zbanowany tak samo jak każdy inny, kto zasypał znajomych linkami do czegoś, czego może nie chcieli. Nie wspominając o tym, że to znajomi takiej osoby zapewne też zgłosili fakt spamowania do administracji dzięki opcji dostępnej obok każdego wpisu.

Także większość tych obaw i emocjonalnych reakcji jest irracjonalnych, ale nie mamy prawa odmówić ich społeczności. Pokazuje to zresztą jak bardzo zaangażowani emocjonalnie są użytkownicy tego serwisu. Po prostu – zdrowa reakcja tak jak w przypadku zmiany Grona czy Facebooka.

Czytaj podobne  Video z mojej prezentacji na Netcamp

Teraz mamy etap drugi – robi się powoli cisza, użytkownicy zaczynają nieśmiało pisać, patrzeć co inni odpowiedzą itd. W skrócie – patrzą z czym się śledzika je. Oczywiście nie mogłem nie wykorzystać okazji żeby o Śledziku nie napisać. A dlaczego teraz? Tutaj znajduje się wyjaśnienie, w języku angielskim, wiadomo, bez podparcia się anglojęzycznym blogiem trudno dowieść słuszności swoich poglądów.

Człowiek robi coś ale nie widzi związku ze swoim życiem, potrzebami i celami. Trzeci etap wprowadzania nowości łączy ją z życiem człowieka. Także za kilka dni czy tygodni użytkownicy dostrzegą, że dzięki strumieniowi życia (że tak ujmę lifeastraming) mogą dzielić się z wybranymi znajomymi tym, co robią dokładnie wtedy kiedy to robią.

Kiedy nastąpi ten etap? No właśnie tutaj mam wątpliwości. Siedząc przed komputerem Ci, którzy nie oglądają IT Crowd nie będzie miała bladego pojęcia o czym pisać. Powiem więcej – nawet nie będą chcieli pisać o tym, że siedzą przed PC. A więc w czym jest problem?

Oczywiście w możliwości wysyłania wiadomości, zdjęć i filmów z komórki. Bo o to chodzi w lifestreamingu – idziesz ze znajomymi ze szkoły na spotkanie ale ktoś nie mógł przybyć? Teraz to już nie problem – podczas spotkania robisz zdjęcia, piszesz co się dzieje i wysyłasz na Śledzika, a reszta klasowiczów może z innego miejsca uczestniczyć w spotkaniu. Może nie realnie – ale za to na bieżąco i aktywnie – może przeglądać zdjęcia, czytać co robicie, a także to komentować.

Także jestem ciekaw kiedy Nasza Klasa wprowadzi obsługę przez komórkę, bo to będzie ważniejszy news niż upublicznienie Śledzika. Ale pewnie nie będzie to prędzej niż ochłoną wszystkich emocje. Timing jest tu dosyć ważny.

Czytaj podobne  Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 4 - typy komunikacji

A jeżeli chciałbyś mnie śledzić to zapraszam serdecznie, bo będę pisał o tematach takich jak na blogu.

Przeczytaj też

Programowanie gier społecznościowych na Facebooka ... W czym pisać kod gry? W PHP czy w JS? No i gdzie trzymać dane o rozgrywce i grach? Dowiedz się! W poprzednich częściach omówiłem kwestię wyboru ser...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 5 – host gry... Kim jest host gry i czy powinien znajdować się na serwerze czy powinien nim być jeden z graczy? W poprzednich częściach ustaliliśmy środowiska prog...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 4 – typ... Jakie typy komunikacji trzeba uwzględnić w pisaniu gry RMSBG? W poprzednich częściach założyliśmy, że robimy grę planszową RMSBG (Realtime Multipla...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 3 – kom... Jak klient w JS może komunikować się z serwerem w PHP przez HTTP? W poprzednich częściach omówiłem rozwiązania klienckie i serwerowe dla gier RMSBG...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 2 – Jęz... Jakie języki programowania trzeba znać, żeby pisać RMSBG na Facebooka? Dowiedz się. W poprzedniej części poruszyłem temat decyzji czy aby napisać R...
Napisano w Społecznościowe Tagi: , , , , , , ,
One comment on “Śledzikowy (fal) start !?
  1. paffnucy pisze:

    Zgadzam się z Tobą w zupełności. Ogólnie ludzie boją się śledzika, bo to dla nich nowość i nie wiedzą do czego to służy, ale z czasem się nauczą 🙂