Testy funkcjonalne aplikacji na Grono.net

Logo GronaNie napiszę więcej aplikacji na Grono.net jeżeli nie znajdzie się sposób na przeprowadzanie testów funkcjonalnych – tak ostatnio stwierdziłem, ale udało mi się rozwiązać ten problem obejściem, które przedstawiam poniżej.

Testy funkcjonalne na Grono.net

Proces zatwierdzania aplikacji Gronowych wygląda następująco: po stworzeniu aplikacji jest ona widoczna tylko dla developera. Następnie można zmienić jej status na „aktywna” i zgłosić do moderacji. Moderatorzy z Grona testują aplikację, zgłaszają uwagi dotyczące głównie funkcjonalności i lepszej integracji z Gronem, po czym aplikacja trafia do publicznego katalogu.

Szkopuł tkwi w tym, że nie było do tej pory możliwości testowania funkcjonalnego aplikacji przez własną grupę testerów. Jest to uciążliwe o czym każdy programista się pewnie kiedyś przekonał, gdy jego produkt trafił do klienta bez testów. Poza tym proces moderacji na Gronie trwa nawet do 2 tygodni, więc nie jest to zbyt fortunny sposób na rozwijanie appek.

Znalazłem ostatnio sposób na obejście tego problemu i udostępnienie aplikacji beta testerom przed zgłoszeniem go do moderacji.

Sztuczka polega na tym, żeby tester zarejestrował się jako developer i dodał u siebie nową aplikację, po czym jako jej parametry dodał adres naszej aplikacji. Wystarczy pamiętać tylko, żeby canvas URL aplikacji był unikalny np. <nazwa_aplikacji><nick_testera> ponieważ w systemie nie mogą widnieć dwie appki o tej samej nazwie.

Powiedzmy, że stworzyłeś aplikację o takich parametrach:

Nazwa: Quizzy

Canvas URL: quizzy

Adres zwrotny: http://serwer.com/grono/quizz

W takim wypadku beta testerowi „gronotester” podajesz takie dane:

Nazwa: Quizzy – gronotester

Czytaj podobne  Video z mojej prezentacji na Netcamp

Canvas URL: quizzygronotester

Adres zwrotny: http://serwer.com/grono/quizz

Dodawanie aplikacji na Grono.net

Od tego momentu beta tester może testować aplikację pod adresem: http://grono.net/chat/#dev/app/quizzygronotester/.

No i to wszystko na ten temat. Jeżeli chodzi o testy obciążenia to napiszę coś jak Quizzy wytrzymają 🙂

Co nowego na Gronie?

Ostatnio Grono zaczyna wzbudzać zainteresowanie, więc przy okazji takich postów będę też pisał co nowego pojawiło się na tym serwisie. Po pierwsze dodano możliwość usuwania własnych aplikacji, wydzielony został serwis topgit.pl z najlepszymi zdjęciami z serwisu, Grono zrobiło też dwa kroki w kierunku marketingu: program partnerski (grona i profile biznesowe i produktowe) i patronaty medialne.

Jeżeli chodzi o aplikacje to obecnie polecam MyLastBook,która służy do odznaczania przeczytanych książek, która mi się bardzo przyda i Toruń3D z trójwymiarowymi panoramami tego pięknego miasta.

Muszę się też pochwalić, że moja aplikacja Gronocast Mobile jest jak na razie jedyną aplikacją mobilną i ma już 60 użytkowników. Co na początek jest świetnym wynikiem według mnie, bo mało kto wie o tym, że Grono pozwala tworzyć aplikacje mobilne.

I zachęcam jeszcze do zareklamowania się w Ciekawych Cytatach przez Adtaily, zyski z reklamy pozwolą mi pisać następne aplikacje gronowe, a jak wiadomo za pisanie appek do serwisów społecznościowych nikt nie płaci.

Przeczytaj też

Programowanie gier społecznościowych na Facebooka ... W czym pisać kod gry? W PHP czy w JS? No i gdzie trzymać dane o rozgrywce i grach? Dowiedz się! W poprzednich częściach omówiłem kwestię wyboru ser...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 5 – host gry... Kim jest host gry i czy powinien znajdować się na serwerze czy powinien nim być jeden z graczy? W poprzednich częściach ustaliliśmy środowiska prog...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 4 – typ... Jakie typy komunikacji trzeba uwzględnić w pisaniu gry RMSBG? W poprzednich częściach założyliśmy, że robimy grę planszową RMSBG (Realtime Multipla...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 3 – kom... Jak klient w JS może komunikować się z serwerem w PHP przez HTTP? W poprzednich częściach omówiłem rozwiązania klienckie i serwerowe dla gier RMSBG...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 2 – Jęz... Jakie języki programowania trzeba znać, żeby pisać RMSBG na Facebooka? Dowiedz się. W poprzedniej części poruszyłem temat decyzji czy aby napisać R...
Programowanie gier społecznościowych czasu rzeczyw... Czy aby pisać gry RMSBG trzeba korzystać z serwera? Dowiedz się! Po latach pisania gier online postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami na ...
Napisano w Społecznościowe Tagi: , , , , , , , , , , , , ,