Cheaterzy opanowali grę społecznościową

Niedawno do mojej pierwszej gry społecznościowej Arkanoid na Gronie dodałem globalny ranking punktów. W efekcie użytkownicy bardzo szybko rozpracowali jak można obejść zabezpieczenia gry i wpisać się na listę wyników. Ten negatywny aspekt rywalizacji obserwowałem już wiele razy, jednak w przypadku gier społecznościowych podejrzewam, że o wiele łatwiej jest tą sytuację naprawić.

Przygody Piłki

Planuję więc zlikwidować ranking globalny i pozostawić tylko ranking wśród znajomych. W ten sposób nie będzie już tak wielkiego sensu oszukiwać. A nawet jeżeli ktoś oszuka to nie całą społeczność a tylko grono swoich znajomych. To jednak dalej jest forma dewastacji rankingu. Na szczęście i na to znalazło się rozwiązanie w postaci rankingu ostatnich 7 dni. W ten sposób nawet jeżeli ktoś oszuka, to jego efekt będzie działał tylko przez tydzień.

Przeczytaj też

10 rzeczy, które pozwalają zapewnić lepszy komfort... Praca przy komputerze może prowadzić do zespołu cieśni nadgarstka, bólów nóg, pleców, karku. Długotrwałe wpatrywanie się w monitor nie wpływa dobrze n...
Najlepsza książka do Pythona Nie wiesz, z jakiej książki/ebooka uczyć się programowania w języku Python? Postanowiłem zrobić zestawienie 10 książek z Heliona na ten temat, abyś mó...
Komplet 28 ebooków i kursów, aby zostać programist... Od jakiegoś czasu dostaję zapytania na temat tego jakie książki, kursy i ebooki polecam. W związku z tym postanowiłem przygotować dzisiaj zestaw, któr...
120 tapet programistycznych za darmo do pobrania Trochę mi się nudziło, więc przygotowałem zestaw 120 tapet dla programistów. Możesz go pobrać. Tapety są w rozdzielczości 1366x768. Podzielone ...
Czytaj podobne  Model biznesowy Open Source jednak się opłaca
Napisano w Kolumna Tagi: , , , , , ,
7 comments on “Cheaterzy opanowali grę społecznościową
  1. Zamiast usuwać ranking zaprogramuj to tak, żeby nie dało się złamać, a przynajmniej żeby nie było takie proste. Ja np. pamiętam jedną z gier na Facebooku, którą złamałem w ciągu 15 minut, bo autor się nawet nie pokusił o jakieś zakodowanie wysyłanego komunikatu w JS. Ciężkie życie kodera gier, wiem. ;]

  2. exim pisze:

    fakt…
    niestety dałeś du… i musisz się z tym pogodzić 🙂
    zostaw ranking bo to właśnie jeden z czynników dla którego gra staje się ciekawsza… rywalizacja robi swoje

  3. Tomaszs pisze:

    @Tomasz Kowalczyk
    Noo pewnie. Tylko pytanie czy jest sens robić ze zwykłej gierki system na poziomie banku gdzie wszystkie dane są szyfrowane i obustronnie potwierdzane tylko dlatego, że znajdzie się ktoś kto będzie chciał to obejść.

  4. Nie musi być na poziomie banku, ale pamiętaj, że wszystko co jest po stronie klienta można obejść, więc trzeba ruszyć głową i przenieść wrażliwą logikę [o ile się da] na stronę serwera. Ja nie mówię, że zrobiłeś źle, albo coś – tylko jak zareagować, oczywiście no offence. ;]

  5. Tak przy okazji – mógłbyś zamieścić jakiś link do tej gry, bo nie mogę znaleźć na Gronie?

  6. Tomaszs pisze:

    @Tomasz

    Stoisz na stanowisku, że trzeba poświęcać ileś tam czasu na ciągłą walkę z oszustami. Ja stoję na stanowisku, że wystarczy sprawić, aby oszukiwanie nie miało sensu. Rozumiem Twoje stanowisko i w wielu przypadkach jest ono sensowne – kiedy ranking globalny jest głównym powodem udziału w grze. Jednak na serwisach społecznościowych ludzi nie interesują wyniki 2 mln użytkowników, ale wyniki ich i ich znajomych. Dlatego tutaj wyświetlanie rankingu globalnego nie ma i tak większego sensu dla użytkowników. Więc jakby są 2 powody zeby go nie wyświetlać. Chyba tak mniej więcej bym ten postulat wyjaśnił.

Menu