Grono.net idze do góry

Logo GronaGrono.net uzyskało rentowność i ma nową strategię lokalną. Staje tym samym w wyścigu, w którym jest obecnie liderem.

Ostatnio na Gronie nie dzieje się zbyt wiele, no poza uruchomieniem geolokalizacji, paru nowych aplikacji i grupowych zakupów. Jednak jak się okazuje Grono.net wcale nie śpi.

Przede wszystkim dobra wiadomość jest taka, że Grono.net podobno jest rentowne od 3 miesięcy, ale to nie nieoficjalna informacja.

Właściciele serwisu chcą zamiast konkurować z FB postawić na lokalność i myślę, że to dobre rozwiązanie. O ile Facebook bardzo ciężko integruje się z lokalnymi liderami, o tyle takie serwisy jak Grono czy Nasza Klasa mają na to szansę zwiększając tym samym możliwości dla użytkowników.

Grono.net, wśród społecznościówek w Polsce jest drugie (po Facebooku) pod względem dynamiki wzrostu liczby użytkowników, wyprzedzając tym samym Naszą Klasę. Przyjęcie strategii lokalnej oznacza odcięcie się od wyścigu z Facebookiem. Jeżeli jednak nie liczyć tego serwisu, Grono ma największą dynamikę wśród polskich społecznościówek ukierunkowanych lokalnie.

Jednak przypuszczam, że w najbliższym czasie to NK zyska najwięcej dzięki wprowadzeniu gier społecznościowych. Dzięki temu przyciągnie do siebie zarówno obecnych znudzonych użytkowników Facebooka i Grona, którzy szukają nowych doświadczeń. Gry zapewnią je i to na kilka najbliższych miesięcy.

Nie miałem pisać o społecznościówkach, ale to akurat ciekawa informacja. Przy okazji: zawsze kiedy piszę o Gronie pojawiają się komentarze pt. “zostaw ten temat”, “nie pisz o Gronie.net”, “Grono sux”, “Przestań pisać bloga” itd. Czy tak samo będzie tym razem?

Czytaj podobne  Znikają Ci znajomi na Facebooku? Zabezpiecz się!

Przeczytaj też

Programowanie gier społecznościowych na Facebooka ... W czym pisać kod gry? W PHP czy w JS? No i gdzie trzymać dane o rozgrywce i grach? Dowiedz się! W poprzednich częściach omówiłem kwestię wyboru ser...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 5 – host gry... Kim jest host gry i czy powinien znajdować się na serwerze czy powinien nim być jeden z graczy? W poprzednich częściach ustaliliśmy środowiska prog...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 4 – typ... Jakie typy komunikacji trzeba uwzględnić w pisaniu gry RMSBG? W poprzednich częściach założyliśmy, że robimy grę planszową RMSBG (Realtime Multipla...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 3 – kom... Jak klient w JS może komunikować się z serwerem w PHP przez HTTP? W poprzednich częściach omówiłem rozwiązania klienckie i serwerowe dla gier RMSBG...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 2 – Jęz... Jakie języki programowania trzeba znać, żeby pisać RMSBG na Facebooka? Dowiedz się. W poprzedniej części poruszyłem temat decyzji czy aby napisać R...
Programowanie gier społecznościowych czasu rzeczyw... Czy aby pisać gry RMSBG trzeba korzystać z serwera? Dowiedz się! Po latach pisania gier online postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami na ...
Napisano w Społecznościowe Tagi: , ,