Grono.net uzyskało rentowność i ma nową strategię lokalną. Staje tym samym w wyścigu, w którym jest obecnie liderem.
Ostatnio na Gronie nie dzieje się zbyt wiele, no poza uruchomieniem geolokalizacji, paru nowych aplikacji i grupowych zakupów. Jednak jak się okazuje Grono.net wcale nie śpi.
Przede wszystkim dobra wiadomość jest taka, że Grono.net podobno jest rentowne od 3 miesięcy, ale to nie nieoficjalna informacja.
Właściciele serwisu chcą zamiast konkurować z FB postawić na lokalność i myślę, że to dobre rozwiązanie. O ile Facebook bardzo ciężko integruje się z lokalnymi liderami, o tyle takie serwisy jak Grono czy Nasza Klasa mają na to szansę zwiększając tym samym możliwości dla użytkowników.
Grono.net, wśród społecznościówek w Polsce jest drugie (po Facebooku) pod względem dynamiki wzrostu liczby użytkowników, wyprzedzając tym samym Naszą Klasę. Przyjęcie strategii lokalnej oznacza odcięcie się od wyścigu z Facebookiem. Jeżeli jednak nie liczyć tego serwisu, Grono ma największą dynamikę wśród polskich społecznościówek ukierunkowanych lokalnie.
Jednak przypuszczam, że w najbliższym czasie to NK zyska najwięcej dzięki wprowadzeniu gier społecznościowych. Dzięki temu przyciągnie do siebie zarówno obecnych znudzonych użytkowników Facebooka i Grona, którzy szukają nowych doświadczeń. Gry zapewnią je i to na kilka najbliższych miesięcy.
Nie miałem pisać o społecznościówkach, ale to akurat ciekawa informacja. Przy okazji: zawsze kiedy piszę o Gronie pojawiają się komentarze pt. “zostaw ten temat”, “nie pisz o Gronie.net”, “Grono sux”, “Przestań pisać bloga” itd. Czy tak samo będzie tym razem?
