Jak stworzyć aplikację na Facebooku

Ostatnio dostaję wiele pytań odnośnie tego jak napisać aplikację na Facebooka. W związku z tym postanowiłem przygotować informację jak stworzyć aplikację na ten serwis społecznościowy.

Na początek zapoznajcie się z video kursem tworzenia aplikacji, który da Wam ogólne zrozumienie na temat tworzenia i pisania takich aplikacji. Dotyczy on Grona ale jak raz załapiecie o co chodzi, będziecie mogli pisać na każdą platformę.

Następnie zapoznajcie się z poradnikiem jak i co zrobić, żeby na Facebooku zaistniała nasza aplikacja. Kiedy już to zrobicie przychodzi czas na przelanie naszego pomysłu w postać gotowej aplikacji.

Aplikację tworzymy w języku PHP i korzystając z bazy danych MySQL (tak najlepiej). Pomocne w tym będzie Facebook Markup Language, czyli gotowe komponenty do szybkiego tworzenia prostych aplikacji. Możecie też korzystać z IFRAME które daje wszystkie możliwości.  Aby dopracować aplikację przetestuj ją na innych osobach i uwzględnij porady dla autorów aplikacji.

A jaka powinna być aplikacja? Przede wszystkim rozrywkowa.

Kiedy stworzysz aplikację warto zastanowić się jak ją zmonetyzować czyli mówiąc inaczej jak pokryć koszty jej utrzymania i jeszcze na niej zarobić.

Możesz też na niej nie zarabiać, ale po prostu udostępnić ją swoim znajomym albo fanom na Facebooku, dzięki czemu bardziej zaangażują się w społeczność, za co na pewno będą Ci wdzięczni.

A jeżeli Twoja aplikacja stanie się już ekstremalnie popularna przeczytaj jak skalować ją odpowiednio tak, aby wytrzymała duży ruch.

Czytaj podobne  Grono.net idze do góry

UWAGA! Trwają zapisy na kurs pisania aplikacji na Facebooka. Jeżeli chcesz w nim uczestniczyć zapisz się za pomocą formularza dostępnego po prawej stronie.  Jeżeli nie ma formularza skontaktuj się z nami, aby uzyskać dostęp do materiałów

Przeczytaj też

Programowanie gier społecznościowych na Facebooka ... W czym pisać kod gry? W PHP czy w JS? No i gdzie trzymać dane o rozgrywce i grach? Dowiedz się! W poprzednich częściach omówiłem kwestię wyboru ser...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 5 – host gry... Kim jest host gry i czy powinien znajdować się na serwerze czy powinien nim być jeden z graczy? W poprzednich częściach ustaliliśmy środowiska prog...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 4 – typ... Jakie typy komunikacji trzeba uwzględnić w pisaniu gry RMSBG? W poprzednich częściach założyliśmy, że robimy grę planszową RMSBG (Realtime Multipla...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 3 – kom... Jak klient w JS może komunikować się z serwerem w PHP przez HTTP? W poprzednich częściach omówiłem rozwiązania klienckie i serwerowe dla gier RMSBG...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 2 – Jęz... Jakie języki programowania trzeba znać, żeby pisać RMSBG na Facebooka? Dowiedz się. W poprzedniej części poruszyłem temat decyzji czy aby napisać R...
Napisano w Społecznościowe