Co oznaczają wczorajsze zmiany na Facebooku dla promocji Twojej firmy w 6 punktach

Wczoraj Zuckerberg przedstawił nowości, dzisiaj możemy już je wdrażać w aplikacjach, które tworzymy na Facebooku. W tym poście podaję najważniejsze z nich i znaczenie dla osób chcących wykorzystać Facebooka do promocji swojej firmy i jej produktów. Opisuję nie tylko nowości z wczoraj ale też parę wcześniejszych.

1. Mniej osób będzie rezygnować na oknie z pytaniem o zgodę na uprawnienia

Nowe okno Auth Dialog jest bardziej przejrzyste, a zarazem mniej dramatyczne.  Obecne formularze uprawnień są tak napisane, że nie sposób zrozumieć ich źle. Niektóre sformułowania brzmiały tak jakbyś dawał uprawnienia do dostępu do wszystkiego wszystkim. W nowym oknie nie ma już takich błędów. W efekcie konwersja a więc liczba osób, które zatwierdzą okno będzie większa. T o ważne ponieważ w zależności od liczby uprawnień od 10 do 60% użytkowników rezygnuje z korzystania z aplikacji na tym etapie. Możesz więc wymagać od użytkownika więcej uprawnień nie martwiąc się tak jak wcześniej, że się ich wystraszy.

Ponadto okno akceptacji Auth Dialog uprawnień zostało podzielone na dwie części. W pierwszej znajdują się wymagane uprawnienia, które użytkownik musi zaakceptować, aby korzystać z aplikacji. Usunięto z tego okna uprawnienia rozszerzone (tj. opcjonalne). Dodatkowo przycisk “Zaloguj się” zamiast “Zezwól” wyraźnie pokazuje, że te uprawnienia są potrzebne i wystarczające do zalogowania. To przyczyni się do zwiększenia liczby osób, które  zaakceptują uprawnienia.

Warto zauważyć też, że pole e-mail nie ma już możliwości zmiany na proxy Facebooka. Innymi słowy użytkownicy nie będą mogli już podać e-maila Facebooka który przekierowuje na ich prawdziwy. Jeśli poprosisz ich o adres e-mail dostaniesz ich prawdziwy adres e-mail. To ważna wiadomość ponieważ nie będziesz musiał teraz ryzykować, że pośrednik w postaci Facebooka zablokuje Twoje mejle, albo, że staną się one nieaktualne. Dostaniesz listę prawdziwych mejli użytkowników. To dobra wiadomość dla osób, które następnie używają za zgodą użytkowników tych mejli do mejlingu i innych akcji promocyjnych.

Po zalogowaniu się pojawia się drugie okno (jeśli potrzebujesz dodatkowe uprawnienia, ale nieobowiązkowo). Tutaj użytkownik może skasować uprawnienie na które się nie zgadza i mimo to korzystać z aplikacji. Daje to użytkownikom poczucie większej kontroli, a więc zwiększenie szansy na to, że skorzystają z aplikacji. Na dole możesz umieścić wyjaśnienie czemu potrzebujesz tych uprawnień. Myślę, że dobre wyjaśnienie jak chcesz z nich skorzystać uspokoi użytkowników i zapewni, że większość z nich (jeśli powody będą racjonalne) zaakceptuje uprawnienia o które poprosisz.

Czytaj podobne  [Aktualizacja] Prawo autorskie vs prywatność

2. Możesz organizować akcje społecznościowe o bardziej prywatnym charakterze i na bardziej wrażliwe tematy

W nowych ustawieniach aplikacji można ustalić jaki zasięg będzie miała opublikowana na ścianie (albo w Timeline) wiadomość (Default Activity Privacy). Chociaż oczywiście z punktu widzenia marketingu chcielibyście zapewne, aby wszystko było publikowane publicznie np. udział w konkursie to jest szereg aplikacji dla których tego nie będziecie chcieć. Jeśli myślisz o stworzeniu aplikacji wspierającej społeczność np. przez możliwość notowania i porównywania wyników ciśnienia to nie chcesz, aby użytkownicy publikowali takie wrażliwe dane publicznie. Teraz możesz ustalić, że okna publikacji mają mieć domyślnie zasięg prywatny (tylko dla mnie), dla znajomych albo publiczny. To pozwoli tworzyć zupełnie nowe aplikacje na wrażliwsze tematy zapewniając jednocześnie poufność.

3. Dane użytkowników będą szyfrowane, a serwer autoryzowany

Póki co nie ma zbyt dużo informacji o atakach hakerskich na serwisy społecznościowe, ale to nie znaczy że ich nie ma. Facebook świadom widocznie tego, że wraz ze wzrostem również twórcy aplikacji (konkursowych, promocyjnych) też będą celem ataków i most między nimi a Facebookiem też. Dlatego od 1 października wszystkie aplikacje będą musiały leżeć na serwerach autoryzowanych przez  certyfikat SSL od niezależnego wydawcy. W ten sposób nikt nie będzie mógł podszyć się pod serwer na którym jest aplikacja a także pod samą aplikację. Uchroni to przed pewnymi formami ataków hakerskich.

W dodatku cała komunikacja od 1 października będzie odbywać się przez https, a więc szyfrowane połączenie. W konsekwencji nie będzie mógł nikt podsłuchać jakie dane są przesyłane między aplikacją a Facebookiem. Zabezpieczy to dodatkowo dane użytkowników przed wyciekami.

4. Oprócz przycisków “Lubię to” możesz dodać dowolne akcje do swoich produktów, usług, obiektów

Do tej pory mogłeś umieścić na swojej stronie przycisk “Lubię to”. Był też drugi wariant przycisku “Rekomenduję”. Ale w zasadzie było to to samo. Niedawno doszedł też przycisk “Podziel się”. Przycisk Lubię to publikował wpis na tablicy użytkownika o lubieniu danej podstrony np. produktu. Przycisk Podziel się pozwalał wybrać komu chcemy wysłać informację o produkcie, artykule itp.

Czytaj podobne  Jak przyspieszyć Androida 2017?

Teraz możesz umieszczać na stronie wiele innych wariantów czynności jakie użytkownicy mogą wykonywać na obiektach (tzn. typy akcji czyli Action Types). Na przykład jeśli masz stronę salonu samochodowego i oferujesz darmowe testowe jazdy możesz przy każdym modelu dodać przycisk “Wykonałem próbną jazdę”. Użytkownik po kliknięciu przycisku na Twojej stronie będzie miał w swoim Wehikule czasu (Wehikuł czasu = Timeline = Profil = Tablica)  na Facebooku umieszczoną informację, że przejechał się danym samochodem. Co więcej w informacji można dodać link do samochodu, mapę z zaznaczeniem Twojego salonu samochodowego i zdjęcie wozu.

Ale można pójść z tym dalej. Jeśli się poczujesz zagubiony po prostu pomiń ten akapit. Jeśli w wozach będzie GPS można stworzyć aplikację, która zapisze trasę jazdy próbnej. Jeśli zamontujemy kamerę może ona nagrać trasę + głos z mikrofonu i wrzucić na prywatną stronę salonu z kilkoma najlepszymi ujęciami i wysłać po jeździe klientowi link do tej jego prywatnej strony z jazdy próbnej i tam umieścić przycisk “Wykonałem próbną jazdę” który po zgodzie użytkownika wrzuci ten zbiór danych (film, zdjęcia, mapa) na tablicę użytkownika. Oczywiście to tylko jeden przykład.

Pomyśl jakie najczęściej czynności robią Twoi klienci wobec przedmiotów jakie kupują, jak wygląda ich interakcja z Twoją marką, firmą i jej produktami i wytworami. Teraz Facebook pozwoli Ci publikować na ścianie klientów bogate wizualnie wpisy, które będą zachęcać też innych do skorzystania z Twoich usług.

5. Lajki i inne akcje będą miały większą widoczność

Facebook wzmocnił widoczność akcji jakie będziesz definiować na stronie czyli lajków i nowych akcji z p. 4. Do tej pory lajki były widoczne dosyć słabo na tablicy. Teraz oprócz tablicy będą wyświetlane (właściwie już są od jakiegoś czasu) w tzn. Ticker, czyli oknie po prawej stronie (czasem powyżej czatu). Jest to lista wydarzeń na żywo od znajomych z aplikacji. Obecnie u mnie jest dosyć pusta . Ale zauważyłem, że  często tam patrzę, aby sprawdzić co ludzie robią.  Na pewno chcesz tam być, aby inni internauci mogli odkryć Twoją aplikację konkursową, promocyjną czy inną komercyjną aplikację promującą Twoją firmę.

Czytaj podobne  Nju Mobile – czy warto przejść?

Kolejne miejsce gdzie będzie widać akcje związane z Twoją firmą to Timeline (czyli Wehikuł czasu). To miejsce jest jednak bardziej prestiżowe. Jest to bowiem kolaż ze zdjęć, wpisów i najważniejszych filmów, wydarzeń z życia człowieka. Jeśli np. Facebookowicz odbędzie wspomnianą jazdę próbną i posypią się tam komentarze i lajki od znajomych to jest szansa, że trafi ten wpis do jego Timelineu w postaci wpisu albo agregracji (Aggregations). Timeline jest (będzie) możliwy do oglądania przez innych Facebookowiczów co daje dużą możliwość zdobycia widoczności. W dodatku Facebookowicz wspominając co robił w marcu 2009 roku wspomni o Twojej firmie gdy zobaczy wspaniałą jazdę próbną na której był i która mu dała tyle wrażeń.

6. Graph Rank

Każdy obiekt w ramach grafu (strona, fanpage, Facebook strona firmowa, produkt Twojej firmy) będzie miał swój współczynnik wartości podobnie jak Page Rank w przypadku strony w wyszukiwarce Google. Nie muszę tłumaczyć jak ważny jest Page Rank dla stron. Graph Rank będzie równie istotny jeśli nie bardziej. Wpływ na punkty będzie miał jednak nie algorytm ile osób linkuje ale ile wykonuje aktywności dotyczące obiektu tzn. lajkuje go, komentuje itd. Innymi słowy ile wzbudza zainteresowania. Facebook jednak nie będzie opierał się tylko na globalnym Page Ranku, ale będzie go łączył z tym jakie zdanie o obiektach mają znajomi. W efekcie więc można spodziewać się, że w najbliższym czasie dwa czynniki będą miały większy wpływ na promocję w social media: ogólna aktywność wokół produktów pośród większej populacji ludzi, aktywność wokół produktu pośród znajomych konsumenta.

Page Rank dla stron rośnie z czasem. Tak samo zapewne będzie z Graph Rank. Dlatego ważne jest, aby jak najwcześniej zdobywać dobre punkty w tym systemie. A to oznacza, że jeśli chcesz wypromować się w social media to teraz jeśli zaczniesz to robić możesz osiągnąć długofalowe efekty niskim kosztem w porównaniu do tego co będzie za kilka lat, gdy inne firmy już zbiorą dużo polubień, komentarzy i innych aktywności.

To na razie tyle. Jeśli macie pytania piszcie w komentarzach. To nie wyczerpuje oczywiście całego tematu.

Przeczytaj też

Instagram help hackers maintain access to hacked a... My account was hacked. For a year there is no way to get back access. Hacker controls the account, and Instagram helps him do it. Personally i ...
Jak założyć firmę? Jak założyć firmę? Dowiedz się z tego wpisu! Założenie firmy jest naprawdę proste. Any to zrobić trzeba załatwić kilka prostych formalności i j...
10 najlepszych zabawek dla niemowląt na Aliexpres Wkrótce święta Bożego Narodzenia, a wraz z nim czas kupowania prezentów. Najbardziej z nich cieszą się najmłodsi. W tej grupie szczególnie ważne są pr...
Teraz kazdy moze stworzyc ransomware Wygląda na to, że WannaCry jest dopiero początkiem globalnego rozwoju trojanów żądających okupu za odszyfrowanie danych. Jak donosi Forbes na c...
Jak położyć panele podłogowe? Jak położyć panele podłogowe?  Po pierwsze kup panele, podkłady pod panele i plastikowe elementy do uzyskania równego odstępu od ściany. Do pra...
Napisano w Varia Tagi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Menu