Twórz gry online na Facebooku dzięki Online FB Games API

Niedawno opublikowałem nową grę na Facebooku o nazwie “Krzyżyk i kółko”. Działa ona już sprawnie od kilku tygodni. Teraz przyszedł czas na opisanie platformy na jakiej ją napisałem. Ta platforma to Online FB Games API i jest to pakiet narzędzi ułatwiających pisanie gier online na Facebooku.

Teraz gdy programista chce napisać grę online na Facebooku w której rywalizują ze sobą znajomi musi:

  • zrozumieć API Facebooka i ciągle za nim nadążać
  • oprogramować system rankingu punktowego
  • oprogramować zdobywanie punktów przez graczy
  • oprogramować komunikację między grającymi między sobą na żywo graczami
  • zapewnić że każdy ruch zostanie przekazany do gracza drugiego nawet przy przerwie w dostępie do sieci
  • obsłużyć mechanizm pokoi gier i zapraszania oraz akceptowania zaproszenia

Dopiero gdy to wszystko zrobi może zająć się programowaniem samej gry. Dlatego też w trakcie pisania gry krzyżyk i kółko pisałem pod spodem Online FB Games API. Ostatecznie więc sama gra jest tylko (i aż) demonstracją i przykładem wykorzystania API. Online FB Games API docelowo będzie publiczne i każdy programista będzie mógł użyć go żeby szybciej napisać grę na FB. Póki co nowa wersja API, którą przygotowałem jest dostępna dla osób, które zgłoszą chęć napisania gry na bazie API. Będą wtedy mogły liczyć na bieżący kontakt ze mną i wdrażanie w API rzeczy które będą im potrzebne tak aby nie przejmować się Facebookiem i wszystkim innym a skupić się na rozwijaniu gry.

Czytaj podobne  Porównanie Facebooka i Grono.net nie było ok!

W skrócie API obsługuje następujące rzeczy:

  • odtwarzanie wskazanej playlisty z muzyką w czasie gry z możliwością przełączania utworów i regulacją głośności
  • publikację treści na tablicy użytkownika (wirusowa promocja gry) (funkcja publish())
  • zajmuje się całą obsługą API Facebooka (w ogóle nie trzeba się na nim znać)
  • wyświetlanie rankingu znajomych z ich awatarami i liczbą punktów
  • zapraszanie znajomych do gry (promocja gry)
  • mechanizm pokoi , ich zakładania i przyłączania się do gry
  • wyświetlanie liczby punktów gracza
  • reagowanie na ruch przeciwnika (funkcja react())
  • wykonywanie ruchu przez gracza (funkcja move())
  • koniec gry i zapisywanie wyniku rywalizacji (funkcja endGame())
  • komunikaty gry (funkcja log())
  • wersjonowanie gry i testowanie nowej gry z testerami zanim zostanie upubliczniona

Jeśli jest ktoś zainteresowany skorzystaniem z API to zapraszam do kontaktu.

Przeczytaj też

Programowanie gier społecznościowych na Facebooka ... W czym pisać kod gry? W PHP czy w JS? No i gdzie trzymać dane o rozgrywce i grach? Dowiedz się! W poprzednich częściach omówiłem kwestię wyboru ser...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 5 – host gry... Kim jest host gry i czy powinien znajdować się na serwerze czy powinien nim być jeden z graczy? W poprzednich częściach ustaliliśmy środowiska prog...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 4 – typ... Jakie typy komunikacji trzeba uwzględnić w pisaniu gry RMSBG? W poprzednich częściach założyliśmy, że robimy grę planszową RMSBG (Realtime Multipla...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 3 – kom... Jak klient w JS może komunikować się z serwerem w PHP przez HTTP? W poprzednich częściach omówiłem rozwiązania klienckie i serwerowe dla gier RMSBG...
Programowanie RMSBG na Facebooka cz. 2 – Jęz... Jakie języki programowania trzeba znać, żeby pisać RMSBG na Facebooka? Dowiedz się. W poprzedniej części poruszyłem temat decyzji czy aby napisać R...
Napisano w Społecznościowe Tagi: , , , , , , ,
4 comments on “Twórz gry online na Facebooku dzięki Online FB Games API
  1. yashke pisze:

    Nie bardzo rozumiem – mowa o API dla konkretnego języka programowania (np. PHP)?

  2. Tomaszs pisze:

    @yashke
    To wymaga rzeczywiście wyjaśnienia. Gra działa online więc front jest pisany w JS, HTML i CSS. Z JS jednak możesz komunikować się z serwerem (na to też są gotowe funkcje). A na serwerze możesz pisać w czym chcesz: PHP, Perl, Ruby itp. itd. co tylko lubisz. API natomiast jest dostępne z frontu (JS) i z serwera (dowolny język, też PHP).

  3. Bartek Medoń pisze:

    Witaj Tomek 🙂
    Brzmi bardzo ciekawe, jak znajdziesz chwilę to bardzo proszę o szczegóły na maila.

    Pozdrawiam !

  4. Tomaszs pisze:

    @Bartek
    Będziemy w kontakcie pzdr