Cały opis ebooka

Anyone familiar with Zynga's Farmville understands how fun and addictive real-time social games can be. This hands-on guide shows you how to design and build one of these games from start to finish, with nothing but open source tools. You'll learn how to render graphics, animate with sprites, add sound, validate scores to prevent cheating, and more, using detailed examples and code sampl es.

By the end of the book, you...ll complete a project called Tourist Resort that combines all of the techniques you...ve learned. You...ll also learn how to integrate your game with Facebook. If you...re familiar with JavaScript, HTML5, and CSS3, you...re ready to get started.

  • Use HTML5...s canvas element to build smooth animations with sprites
  • Create an isometric grid pattern for high-performance graphics
  • Design a GUI that works equally well on mobile devices and PCs
  • Add sound to your game with HTML5...s audio element
  • Implement the game...s path-finding function with WebWorkers
  • Build a client data model on the server with PHP and MySQL
  • Make your game come alive with dynamic CSS3 objects

Więcej






Kupon rabatowy EbookPoint.pl / okolicznościowy

Aby skorzystać z promocji i uzyskać rabat, nie musisz posiadać kuponu rabatowego, ani okolicznościowego. Wystarczy, że skorzystasz z poniższego linku. Kieruje on do sklepu online, gdzie możesz sprawdzić, czy obowiązuje obecnie promocja:

Sprawdź Rabat
ISBN 9781449315238. Porównywarka cen ebooków, które dostępne są w formatach PDF, MOBI i innych. Na urządzenia Kindle i inne. Tutaj znajdziesz ebook, którego szukasz. Nie wszystkie ebooki w ofercie są darmowe. Wspierajmy autorów i kupujmy ebooki, zamiast ściągać je z torrentów i chomikuj
Tytuł: Making Isometric Social Real-Time Games with HTML5, CSS3, and JavaScript. Rendering Simple 3D Worlds with Sprites and Maps Ocena: 4.8 Recenzent: Tomasz Smykowski Dodał: Data recenzji: 3 sierpień 2012 Streszczenie: Ebook polecany Opis: Ebook polecany